Nakladatelství Domino  ›  Edice  ›  Napětí  ›  Padlý anděl

Padlý anděl

Autor:
Daniel Silva
Podtitul:
Série Gabriel Allon, 12. díl
Originální název:
The Fallen Angel
Překlad:
Michal Šubrt
Série:
Gabriel Allon
Pořadí knihy v dané sérii:
12
Žánr:
Napětí
ISBN:
978-80-7303-860-1
Počet stran:
344
Datum prvního vydání:
05. 06. 2013

99 Kč 

Nakupte ještě za 2000 Kč a získáte DOPRAVU ZDARMA!

Padlý anděl

Popis: Padlý anděl

Některá tajemství měla zůstat navždy pohřbena. I ve Vatikánu. Zejména tam.

Základní pravidlo Vatikánu zní: „Na nic se neptej."
Gabriel Allon toto pravidlo porušil. Nemohl si pomoci. Všechny jeho zkušenosti i profesionální instinkt mu totiž napovídaly, že mrtvá žena v bazilice sv. Petra nespáchala sebevraždu – i když vatikánská policie tvrdila pravý opak.


Brzy se ukáže, že pravdu měl on. A co víc: že mrtvá žena odhalila letité tajemství, jehož vyzrazení by mohlo otřást Vatikánem a uvrhnout svět do konfliktu apokalyptických rozměrů.
Gabriel nemá v takové situaci těžkou volbu: odloží restaurátorské náčiní a znovu riskuje život, aby hrozící katastrofě zabránil.


Někteří lidé jako by totiž stále nepochopili, že pokud se z historie nepoučí, budou si ji muset prožít znovu, na vlastní kůži...

 


Dotaz k produktu Padlý anděl

Jméno:
Telefon:
E-mail:  povinné pole
Číslo "10" slovy:  povinné pole
Váš dotaz:   povinné pole
 
 

Autor: Daniel Silva

Daniel Silva

Na knihách Daniela Silvy (*1960) je zřetelně znát jeho novinářská minulost, což je míněno výlučně v dobrém slova smyslu. Literárně se za téměř dvacet let, co píše, vypracoval a zlepšil, ale novinář v něm přežívá dodnes schopností odlišit významné od nepodstatného, vybrat si pro literární zpracování nosné téma, byť je nabízejí pomíjivé denní titulky, a v neposlední řadě stranit tomu, co považuje za správné, a demaskovat zlo.

Silva se totiž už bezmála dvacet let věnuje špionážnímu žánru a tam lze bohatě zúročit zkušenosti jak z agentury UPI, pro niž pracoval jako zpravodaj z Blízkého východu, tak z pozdější práce pro CNN. Každý z jeho dosavadních románů se umístil mezi bestsellery listu New York Times, ale uznání kritiky si budoval pozvolněji. Angloamerická literatura nemá v tomto žánru o autory nouzi, ale Silva se zlepšoval román za románem, až se o něm zčalo mluvit jako o jednom z nejzajímavějších zjevů na tomto poli za mnoho desítek let.

V drtivé většině jeho knih vystupuje Gabriel Allon, někdejší agent Mossadu, usazený v poklidné profesi restaurátora starožitností, avšak neustále povolávaný do nových a nových akcí. Silvova agenda je pestrá a on jako mladá krev v žánru na rozdíl od zavedených jmen zjevně neměl problém adaptovat se na nové politické rozvržení světa, jež přinesla 90. léta. Zabývá se jak dědictvím nacismu, tak dědictvím komunismu v podobě ruských mafií. Často vysílá Allona do boje se současnými islamistickými teroristy.

Jako agenturnímu zpravodaji by mu jeho zaujatá angažovanost neprošla a také ji uměl potlačit. Jako spisovatel si může dovolit dát najevo svůj názor. Zejména jako člověk, který v mládí konvertoval k judaismu. Jeho thrillery se tím dostávají o stupínek výš: jsou bojovné, aktivistické, přitom je Silva natolik soudný, že nepřetahuje ad absurdum míru realističnosti, takže zůstávají věrohodné. Jeho postoje, v neposlední řadě jistě i literární, ocenil i Americký památník holocaustu, do jehož řídící rady byl delegován. Naopak především jeho psaní baví bývalého prezidenta Clintona natolik, že Silvu jmenuje jako jednoho ze svých oblíbených autorů.


Čtenářské recenze

Jak se vám tato kniha líbila? Zajímá to nejen nás, ale také celou řadu dalších čtenářů. Budeme tedy moc rádi, když se s námi podělíte o své názory a dojmy.

Pro odeslání recenze musíte být přihlášení.

Opravdu jste ještě neslyšeli o Gabrielu Allonovi???

20. 10. 2013  |  Recenzoval: Vendea

Gabriel Allon zavítal do Říma, kolébky křesťanství a antických zázraků. Coby restaurátor dostal zakázku na jeden z nejznámějších obrazů od Caravaggia. Poklidnou práci ale překazí nález mrtvého těla přímo ve Svatopetrském chrámu, několik kroků od dveří samotného papeže. Gabriel brzy zjišťuje, že za smrtí mladé ženy je něco více než sebevražda - temné tajemství, které čeká na správný okamžik. Gabriel, vysloužilý izraelský špion, spolu se svou ženou Chiarou zjistí, že krev nikdy nespí...

Daniel Silva je autorem betsellerů, které u nás vycházejí výhradně u nakladatelství Domino. Padlý anděl je už dvanáctým dílem ze série o Gabrieli Allonovi, celosvětově proslulém tajném agentovi. Autorův styl je velmi čtivý, občasné popisy protkává se scénami plnými akce a napětí.

Občas se také objeví fragmenty a vzpomínky na Gabrielovu minulost, což celý děj pěkně oživuje. Z nudně tvářící se detektivky se postupem času stává akční příběh plný nečekaných zvratů a rozuzlení. Padlého anděla je možné číst i v případě, že jste ještě žádnou knihu z této série nečetli, i když vám možná uniknou nějaké souvislosti.

Autor vytvořil v této sérii hrdiny, kteří jsou vše, jen ne černobílí. Pestrá škála charakterů a povah nenechá ani jednoho čtenáře chladnými - každý si tu najde svého oblíbence. Hlavní hrdina je sympatický umělec-špion, jehož analytické uvažování a nezaměnitelný vzhled přinášejí celé rozvědce jen samou radost. Více se seznamujeme i s jeho ženou Chiarou, pohlednou Italkou či s papežovou pravou rukou, knězem s nejasnou minulostí. Daniel Silva dokázal vymyslet jedinečné postavy se složitou a rozvětvenou minulostí, která do sebe zapadá jako skládačky puzzle.

Padlý anděl je knihou, u které se rozhodně nudit nebudete. Originální příběh odehrávající se na několika kontinentech je určen pro všechny milovníky akce, napětí a skvělého příběhu s nádechem antiky a umění. Pokud jste o Gabrielu Allonovi ještě neslyšeli, pak to rychle napravte - knihu přečtete jedním dechem.

Tento špionážní román obohatí vaši knihovnu. I mysl.

23. 09. 2013  |  Recenzoval: Richard Spitzer - Centrum detektivky

Gabriel Allon je bývalý agent izraelské tajné služby. Nyní se věnuje restaurátorství ve Vatikánském muzeu. V Římě žije se svou ženou Chiarou poklidný život. Byl by rád, kdyby to tak zůstalo, ale bohužel, podivná smrt kurátorky oddělení starověkého umění, která zdánlivě spáchala sebevraždu skokem z vyhlídkového ochozu v bazilice svatého Petra, ho volá zpět do služby.
Kontaktuje ho totiž papežův osobní tajemník, monsignor Donati, který Allonovi sděluje, že se mu kurátorka chtěla před smrtí svěřit s něčím důležitým.

Brzy se ukazuje, že zemřelá žena odhalila černý obchod s uměleckými předměty z celého světa. Stopa vede k boháčovi jménem Carlo Marchese, který je napojen až k libanonskému hnutí Hizballáh. Smrt kurátorky tak odkryla daleko větší problém, než je nezákonný obchod se starožitnostmi…

Při čtení se skutečně nezapře autorova původní profese novináře, válečného zpravodaje a odborníka na Blízký východ. Když se dnes třiapadesátiletý Američan Daniel Silva rozhodl psát špionážní romány, měl opravdu z čeho čerpat. Po třech románech se začal věnovat sérii s agentem Allonem. Padlý anděl je již dvanáctou knihou v řadě, třináctá (The English Girl) vyšla teprve nedávno.

Kniha mi byla nabídnuta k recenzi s tím, že jde sice o další špionážní román a navíc ještě o další příběh z Vatikánu, ale že „Silva opravdu umí psát“. Na nabídku jsem kývl, i když jsem se přece jen trochu obával další verze „Andělů“ nebo Vykonavatele. Špionážních románů jsme tu měli mnoho, včetně těch o neohrožených agentech různých supertajných a všemocných organizací. Padlý anděl však už po pár stránkách ukazuje, že nepůjde ani po stopách svých slavných předchůdců, ani se nedočkáme další povrchní verze bondovky. Děj velice rychle opouští nastíněné vyšetřování o odhalování vatikánských kostlivců a přesouvá se do úplně jiné roviny, do roviny politického a špionážního thrilleru.

Silvův Gabriel Allon rozhodně není neohrožený bijec s pistolí v jedné ruce a sklenkou martini v druhé. Sice víme, že umí nepřátele chladnokrevně zabíjet, ale je to také člověk oddaný své zemi, náboženství a kultuře. Je velmi zahořklý a bez iluzí, a to od doby výbuchu nastražené bomby, která mu zabila syna a z tehdejší manželky udělala doživotního mrzáka. Vzpomínky na tyto momenty nebo setkání s bývalou manželkou patří k silnějším psychologickým momentům románu. Allon náročné mise neplní sám, ale má k tomu tým specialistů, kteří sice tvoří rozličné charaktery, ale v knize až na pár výjimek nijak větší prostor nedostanou a je někdy těžké je mezi sebou rozlišit.

Padlý anděl nemusí být pro každého lehké čtení. Díky autorově fundovanosti se nám dostává do rukou thriller politikou značně protknutý, a i když jde o fikci opírající se o některé skutečné události (místy až připomínající válečnou reportáž), je určitě znalost blízkovýchodní problematiky výhodou. Pokud nevíte dohromady nic o pásmu Gazy, Západním břehu Jordánu, Zdi nářků nebo konfliktu mezi Íránem a Izraelem, budete mít možná o něco těžší orientaci.

Sympatické však je, že v románu nenajdeme žádná obvyklá klišé. Snad jen jedno drobné, a to hned v začátku, kdy Allona nacházíme při bohulibé restaurátorské činnosti a kdy je povolán zpět do zbraně. Jen se zamyslete, kolikrát jsme tohle už viděli? Kolikrát začínal příběh pohledem na mírumilovně působícího agenta, který musí nakonec odložit malířský štětec, kytaru, roztomilé dítko nebo psa a jít zachraňovat svět?

Jak už je dnes obvyklé, v závěru knihy autor objasňuje, co je fikce a co ne. Je to celkem zajímavé čtení, a těm, co si myslí, že je místo děje dost daleko na to, aby se o něj dosud zajímali, možná leccos objasní. Nepřehlédněte ani kapitolu „Poděkování“, svědčí o autorově pečlivé přípravě.

V každém případě je dobře, že svět neprůstřelných špionů obohatily příběhy o agentovi z masa a kostí, navíc v románech, které nám kromě napětí mohou i dost naléhavého (a bohužel často i smutného) sdělit.

Padlý anděl se zvedá z prachu

18. 07. 2013  |  Recenzoval: Neoluxor - Kristýna Pekárková

Za zavřenými dveřmi Vatikánu se až nečekaně snadno dá utajit vražda. Smrt mladé kurátorky je jen střípkem do celé skládanky, která pod rukama Gabriela Allona získává jasnější obrysy. A výsledný obraz s sebou nese děsivou předpověď zkázy, nenávisti a staletých bojů o pravou víru.

Gabriel Allon se po odchodu ze speciální jednotky izraelské tajné služby uchýlil k tomu, co umí nejlépe - k restaurování obrazů. Přesto se nedokáže oprostit od své minulosti, která si ho najde všude - i za vatikánskými hradbami. Na žádost přítele z nejvyšších řad katolické církve se ujímá nezávislého vyšetřování smrti kurátorky, která údajně spáchala sebevraždu. Už na první pohled je jasné, že tady něco nehraje. Na scéně se objevují další mrtví a jejich vzájemné propojení ukrývá cosi, co ani Allon zprvu nevidí.
Spolu se členy bývalé jednotky rozjíždí tajnou operaci, která má nejen za cíl odhalit skutečné důvody smrti kurátorky, ale také usvědčit jejího vraha. Ve chvíli, kdy už se zdá, že je hrozba zažehnána objevuje se skutečný problém. Jak se ukazuje, onen pachatel je zapleten do něčeho mnohem závažnějšího. A v sázce jsou najednou životy miliónů lidí, celého národa i náboženství. Do propuknutí zkázy zbývá jen několik minut, které dělí svět od propasti, ze které nebude cesty zpět.

Daniel Silva podvanácté přichází s napínavým příběhem v hlavní roli s Gabrielem Allonem - bývalým agentem a restaurátorem - který odkládá obnovu obrazu pro záchranu rodiny, přátel i celé civilizace. Přestože se jedná o rozsáhlou sérii, není těžké získat představu o osudech hlavních postav. Základní zápletku doplňuje atraktivní prostředí Evropy, jihovýchodní Asie a historické pozadí událostí. Opět se ukazuje, že lidé se nedokáží, nebo snad i nechtějí poučit z chyb našich předků a opakují je pořád dokola, i když mohou mít fatální následky. Nejen pro nás, ale i pro budoucí generace. Dokáže však jediný člověk zastavit staletý hněv?
Kniha je zajímavá svým osobitým stylem vyprávění. Projevuje se novinářská zkušenost autora, který hledá zásadní a důležité momenty, které odvracejí děj jinam, než by původně čtenář čekal. Rozhodně se nesetkáte s předem danou osnovou vyprávění a bezpodmínečně kladným hrdinou. Gabriel Allon jednoduše není zachránce světa, ale muž, kterého nelehké životní zkušenosti mění v průběhu času.
Tématy i stylem, jakým Daniel Silva píše, se směle může zařadit k takovým autorům jako je Steve Berry nebo Dan Brown. Vatikán a církev jako taková je velice vděčné téma, jak už je patrné z velice oblíbených knih Andělé a démoni od Browna nebo Apokalypsa od Giordana. Pokud vám Silvův styl sedne, pravděpodobně vás Padlý anděl donutí přečíst si vše od začátku a otevřít první příběh Gabriela Allona - Umění zabíjet.

Daniel Silva stojí dnes tam, kde před lety stávali Ludlum, Forsyth a Clancy

26. 06. 2013  |  Recenzoval: BoboKing

Známé lidové rčení říká: „Kdo se moc ptá, moc se dozví“. Jak ale tvrdí jeden z hrdinů dalšího románu Daniela Silvy, ve Vatikánu je lepší se na nic neptat. Protože kdo se moc ptá, toho pozemská pouť může nečekaně skončit. V srdci katolické církve, kde papež neomezeně vládne nad miliardou oveček božích, celý příběh začíná i končí. Ale mezi tím navštívíme mnoho jiných míst, poněvadž ve světě organizovaného zločinu, terorismu a tajných služeb už dneska neexistuje termín neprůchodná hranice. Daniel Silva (*1960) patří k nejlepším a nejčtenějším současným americkým autorům špionážních příběhů. Jasným důkazem je i tento nový román „Padlý anděl“ (orig. The Fallen Angel, 2012), který se okamžitě po vydání dostal na první příčku prestižního New York Times Best Seller List.


Hlavním hrdinou je stejně jako u předešlých (už jedenácti) titulů Gabriel Allon, agent nejaktivnější výzvědné agentury světa, izraelského Mossadu. Po letech služby si vydobyl renomé drsného vykonavatele pomsty na nepřátelích vyvoleného národa, který má i osobní důvod se mstít. Pod svojí krycí identitou coby renomovaného restaurátora obrazů pracuje momentálně pro vatikánské muzeum. Jednoho zimního dne je ale povolán osobním tajemníkem papeže, monsignorem Donatim, do Sixtinské kaple, jehož nadpozemskou krásu poskvrnila krev mladé kurátorky vatikánských sbírek. Že se nejedná o sebevraždu je Allonovi hned jasné, ale kdo a jak by v samotném srdci Vatikánu byl schopen nezpozorován spáchat vraždu? A hlavně proč? Ale Donati, onen padlý anděl v černém, hříšník z města svatých, uchovávající v hlavě ty nejstřeženější tajemství Vatikánu, opět využije Allonových schopností, a prozradí mu skutečnou roli mrtvé kurátorky. Začíná se rýsovat obrovský skandál s překupníky umění v samotném srdci katolické církve. Kousek po kousku odkrývá „špínu“, která nečekaně vede až nejradikálnějším palestinským teroristům. Vše je to ale počátek nové apokalypsy chystané v nejsvatějším městě všech tří hlavních abrahámových náboženství.


Daniel Silva má bezesporu vypravěčský dar přímo od Boha. Dokáže velmi plasticky popsat v detailech situace, prostředí i charakteristiky postav, aniž by tím nějak „ubíjel“ hlavní děj. Naopak, jeho příběhy fungují jako perfektně promazaný stroj. Bez jediného zbytečného zádrhele vás provází dějem nabitým akcí a konspiracemi. Stejně jako další hvězdy populární literatury má totiž schopnost v čtenářově mysli vytvořit až vizuální představu příběhu. To vše v přijatelné míře autentičnosti a uvěřitelnosti, aby z příběhu nevznikla jen „bondovka“.


Před dvaceti třiceti lety to byly autoři jako F. Forsysth, T. Clancy či R. Ludlum, jež patřili ke špičce v tzv. „spy novels“. Dneska jejich místo oprávněně převzal Daniel Silva.


V překladu Michala Šubrta vydalo ostravské nakl. Domino, 2013.

Tuto knihu jsem přečetla jedním dechem

25. 03. 2013  |  Recenzoval: Cinka

Opět velmi povedená kniha od Silvy, kterou jsem přečetla jedním dechem. Gabriel Allon znovu dokazuje, proč je nejlepším agentem, i když nyní již bývalým, izraelské tajné služby. Kniha má spád, nejsou zde nudná místa a člověk se dozví zajímavé informace nejen o obrazech, či artefaktech, ale i o historii Izraele. Jakmile člověk začne číst, nemůže se odtrhnout a hltá stránku za stránkou, s napětím čekaje, co přinese nová kapitola. Pro ty, jež mají rádi napětí s trochou historie, je kniha jako dělaná.


Ukázka z knihy Padlý anděl